Siemens Team assistant in Zoetermeer , Netherlands
Job Family: Internal Services
Req ID: 417919
Siemens Mobility B.V. is op zoek naar een nieuwe assistant voor de afdeling Sales & Bids die gaat bijdragen aan het optimaliseren van de klantgerichtheid en de verdere groei van onze organisatie: een ondernemende assistent die helpt en meedenkt met externe communicatie, planvorming sales- & tendertrajecten en diverse sales & marketing gerelateerde activiteiten.
In Nederland heeft de organisatie vier afdelingen: Sales & Bids, Project Execution, Service & Technology en Digital Innovations. Jij komt te werken in het salesteam, dat bestaat uit 5 accountmanagers en wordt aangestuurd door Rolf Oostendorp. Als Team Assistant draai je compleet mee met het team en ondersteun je in bijna alle elementen van het werk.
Je werkt verder ook nauw samen met twee andere collega's: de management assistent van de directie en de coördinator van de afdeling Service & Technology. Op drukke momenten vullen jullie elkaar aan en voeren samen (kleine) projecten uit. Daarnaast ben je de back up van de coördinator. Dat betekent dat je tijdens afwezigheid van deze collega aan de slag gaat met het maken van roosters, het plannen van onderhoudswerkzaamheden en het onderhouden van de contacten met externe partijen over service gerelateerde vraagstukken.
Het takenpakket:
Agendabeheer: het maken van afspraken met onze klanten en andere stakeholders
Het verhogen van de kwaliteit van onze externe communicatie (offertes, presentaties, templates, klantrapportages, etc.).
Het inplannen en voorbereiden van sales-, tender- en accountoverleggen en het opvolgen van daaruit voorgekomen actiepunten.
Het uitvoeren van ondersteunende werkzaamheden voor het contractmanagement.
Het up-to-date houden van ons CRM-systeem (klantgegevens, kansen, mailingslijsten, etc.) en SharePoint omgeving.
Het beheren van de aanbestedingsplatforms.
Het coördineren van marketing gerelateerde activiteiten.
Over Siemens Mobility
In Nederland zijn wij al meer dan 125 jaar toonaangevend binnen de railsector en met ons complete portfolio kunnen onze klanten - nationale en regionale vervoersbedrijven en infrabeheerders - het openbaar- en goederenspoorwegvervoer van vandaag en morgen vormgeven. Wij leveren producten, systemen en oplossingen voor de infrastructuur, rollend materieel en alle daaraan gerelateerde diensten.
Denk bijvoorbeeld aan de Avenio Trams in Den Haag, de Combino trams in Amsterdam of een hoog beschikbaar en goed beveiligde infrastructuur zoals het hoge snelheidstreintraject (HSL-Zuid) voor het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Maar ook digitale projecten als bijvoorbeeld MaaS (Mobility as a Service) die wij uitrollen voor de NS, de RET en de HTM. Meer informatie over onze organisatie vind je hier (https://www.mobility.siemens.com/nl/nl.html) .
Jouw achtergrond
Je hebt een talent voor organiseren en het stellen van prioriteiten, voor jezelf en voor de organisatie! In je werk ben je positief en nauwkeurig en commercieel denken vind je leuk. Je denkt in kansen en gaat ook proactief aan de slag als je iets opmerkt.
Verder neem je mee:
hbo werk- en denkniveau;
enige jaren ervaring binnen een soortgelijke functie en bij voorkeur ook ervaring in het verbeteren de externe communicatie richting (potentiële) klanten en overige stakeholders;
uitstekende communicatievaardigheden, met vloeiend Nederlands. Je kunt je goed redden in het Engels en het liefst ook in het Duits;
bekwaamheid in Microsoft Office applicaties en vind je het leuk om je te verdiepen in het gebruik van IT-tools.
Ons aanbod
We bieden je een baan voor 32 of 40 uur bij een stabiele, internationale high-tech onderneming met een sterk merk. Ons kantoor is gevestigd in een hypermodern gebouw op de Dutch Tech Campus in Zoetermeer, goed bereikbaar met het openbaar vervoer en voorzien van voldoende parkeergelegenheid.
Een mooi salaris en een deel van je arbeidsvoorwaarden kun je zelf samenstellen met behulp van het Benefits Budget, dat je naast het maandelijkse salaris ontvangt. Het bestaat uit 22,63% van je bruto maandsalaris, inclusief 8% vakantietoeslag. Zo kun je het budget gebruiken voor meer verlof (bijvoorbeeld voor de vakantie van je dromen), voor een extra uitbetaling op een moment naar keuze of voor fiscaal gunstige bestedingen, zoals ons fiets- of verduurzamingsplan.
20 verlofdagen en 6 ADV dagen per jaar op basis van een fulltime functie (exclusief de 24 dagen die je vanuit het Benefits Budget kan kopen).
Hybride werken, waarbij circa minimaal 60% aanwezigheid op kantoor.
Een jaarlijks health budget van €150,- in te zetten voor persoonlijke gezondheidsdoelen.
Continue ontwikkeling dankzij een uitgebreid en hoogwaardig trainings- en opleidingsaanbod.
Create a better tomorrow with us!
Voor vragen over deze vacature of de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Sabrine Buitendijk, P&O, .
Bij Siemens is diversiteit belangrijk en geloven we dat dit zorgt voor prettige werksfeer en meer succes.Functie: | siemens team assistant |
Startdatum: | 02-06-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | onbekend – onbekend |
Uren per week: | 40 – 40 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.
Deel de vacature:
Redactie Voorburgkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de voorburgkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Voorburg via Voorburgkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Voorburgkrant.nl.
© Voorburgkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.