Vacature Professionele HR-Partner

Professionele HR-Partner in s-Gravenhage

Een veelzijdige werkomgeving, waarin je met het complete hr-spectrum te maken krijgt? Die vind je bij de Belastingdienst. Wij bieden je dé kans om je verder te ontwikkelen als professionele hr-partner. Als adviseur organisatie en personeel krijg je meteen veel verantwoordelijkheid en draag je bij aan goed werkgeverschap voor ruim 28.000 medewerkers. En het leuke is: dat doe je gewoon in je eigen regio! Je kunt aan de slag op onze locaties in Utrecht en Den Haag.

  • Bachelor-hbo
  • 32-36 uur
  • Personeel en organisatie
  • € 3.608,- / € 5.503,- bruto p.m.
  • Den Haag / Utrecht

  • Reageer t/m 23 januari 2024

Dit doe je bij de Belastingdienst

Samen met je collega's bij de shared service organisatie Organisatie en Personeel (SSO O&P) zorg je dat alles op personeelsgebied op-en-top geregeld is. Jij ondersteunt het management van een van de directies bij de uitvoering van hr-taken. Hoe je dit precies doet? Door te kijken naar managementinformatie en data, en de hr-processen bij je klanten te monitoren en evalueren. Zie je verbetermogelijkheden? Dan adviseer je het management, gevraagd én ongevraagd. Ook ondersteun je je klanten bij hun integrale hr-verantwoordelijkheid. Door het stellen van de juiste vragen weet je in te spelen op hun behoeften. Uiteraard zorg je zelf dat je weet wat er speelt bij jouw directie. Jij bent voor je directie de eerste gesprekspartner als het gaat om hr-vraagstukken, bijvoorbeeld rondom verzuim, ontwikkeling van personeel en organisatie, re-integratie, ontslag en arbeidsvoorwaarden. Je staat er natuurlijk niet alleen voor. Je trekt op met de adviseurs van SSO O&P die voor dezelfde klant werken en met wie je de inhoud en aanpak voor de klant afstemt. En je werkt nauw samen met de specialistisch hr-adviseurs, die je bijvoorbeeld inschakelt als er specifieke klantvragen zijn die niet thuishoren bij jou als eerstelijnsadviseur.

Een bijzondere baan, omdat...

  • Je al direct veel verantwoordelijkheid krijgt: klanten zien jouw als deskundige gesprekspartner en eerstelijnsadviseur, ook in de complexe hr-vraagstukken.
  • Je altijd kunt rekenen op je collega's, zowel van hr als van andere disciplines, als je een vraag hebt, of even wilt sparren.
  • Je werkt in een dynamische omgeving waarin geen dag hetzelfde is; jij schakelt continu tussen verschillende onderwerpen en klantvragen
  • Je samen met je collega's bouwt aan de professionaliteit van je team, jouw rol van adviseur organisatie en personeel en het gehele SSO O&P
  • Je de ruimte krijgt om je kennis te delen.

"Ik ondersteun afdelingen bij de tactische en operationele organisatie en hr-vraagstukken. Een netwerk binnen onze eigen organisatie is belangrijk, net zoals een goede relatie met opdrachtgevers. Luisteren naar wat de klant vraagt en dit vertalen in een passend aanbod. Dat is mijn drive." Roné, adviseur organisatie en personeel bij de Belastingdienst.

Wanneer past deze baan bij je?

  • Je hebt hbo-werk- en -denkniveau, bij voorkeur richting hrm.
  • Je hebt minimaal drie jaar werkervaring binnen het werkveld van hr-advies.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring binnen een grote complexe organisatie.

Jouw competenties

  • Analyseren
  • Klantgerichtheid
  • Overtuigingskracht
  • Initiatief
  • Samenwerken

  • De afdeling - SSO Organisatie en Personeel

    Toon inhoud

    Shared Service Organisatie Organisatie en Personeel (SSO O&P) ondersteunt de organisatie in het bereiken van de organisatiedoelstellingen en levert daarvoor eerste- en tweedelijns-expertise op het gebied van (uniforme) organisatie- en personeelsontwikkeling. SSO O&P draagt daarmee bij aan een eigentijds en aantrekkelijk werkgeverschap, de juiste persoon op de juiste plek op het juiste moment én aan een ondersteunende organisatie-inrichting en -ontwikkeling.

  • De organisatie - Belastingdienst

    Toon inhoud

    Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl

  • Bijzonderheden

    Toon inhoud

    We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

    Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
    • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
    • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
    • Op 29 januari vinden de selectiegesprekken plaats.
    Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

    De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

    De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren. Wil jij weten of je hierbij hoort en wat dit exact betekent voor jou? Lees hier meer.

    Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

    Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan. Met je account kan je de status van je sollicitatie inzien.

Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.

We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek.

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd.

Neem contact op met , Teamleider

  • Contact via Whatsapp:

  • Bachelor-hbo
  • 32-36 uur
  • Personeel en organisatie
  • € 3.608,- / € 5.503,- bruto p.m.
  • Den Haag / Utrecht

  • Reageer t/m 23 januari 2024
Hoog contrast Animaties uitzetten

Functie:professionele hr-partner
Startdatum:10-01-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:3608 – 5503
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Belastingdienst via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Voorburgkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de voorburgkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Voorburg
  2. Professionele HR-Partner Belastingdienst 10-01-2024

Bekijk ook andere vacatures