Vacature Administratief Medewerker Woningzaken

Administratief Medewerker Woningzaken in s-Gravenhage

Administratief Medewerker Woningzaken

Administratieve duizendpoot? Bouw mee aan woningzaken in Den Haag en ondersteun de afdeling Wonen bij de administratieve processen!

De gemeente Den Haag zoekt een toegewijde administratief medewerker woningzaken, die een cruciale rol zal spelen in het stroomlijnen van administratieve processen voor huisvestingsvergunningen, urgentieverklaringen en tijdelijke verhuurvergunningen. Sluit je aan bij ons team en draag bij aan het vormgeven van de woonervaring voor onze inwoners.

Wat ga je doen?

Als administratief medewerker woningzaken ben je verantwoordelijk voor het nauwkeurig beheren van huisvestingsvergunningen, urgentieverklaringen en vergunningen voor tijdelijke verhuur. Je taken omvatten het verstrekken van ontvangstbevestigingen, het registreren van aanvragen en het opstellen van conceptbesluiten na zorgvuldige beoordeling. Het bijhouden van alle aanvraaggerelateerde informatie in het administratiesysteem behoort eveneens tot je verantwoordelijkheden.


Je haalt en verdeelt inkomende (digitale) post en zorgt voor de verzending van brieven en e-mails. Daarnaast bied je ondersteuning aan de juridisch administratief medewerker, door het controleren van persoons- en pandgegevens in gemeentelijke basisadministraties. Het bewaken van termijnen en het beheren van het interne werkarchief maken eveneens deel uit van je takenpakket.

Wat vragen wij?

We zoeken een teamspeler met uitstekende organisatorische vaardigheden, nauwkeurigheid en sterke communicatieve bekwaamheden. Je kunt prioriteiten stellen, bent stressbestendig en hebt bij voorkeur ervaring met administratieve processen binnen woonruimteverdeling of de woningsector. Daarnaast beschik je over:

  • een afgeronde mbo-opleiding Administratief Juridische Dienstverlening of vergelijkbaar;
  • minimaal twee jaar ervaring in een soortgelijke functie is een 'must';
  • daarnaast heb je ervaring met het voeren van lastige gesprekken met klanten. Je bent nauwkeurig, collegiaal en dienstverlenend en je weet van aanpakken;
  • kennis van de Huisvestingswet en de Algemene Wet Bestuursrecht is een pre.

Wat bieden wij?

Je wordt onderdeel van een enthousiast team dat bestaat uit vier administratief juridische medewerkers en één senior medewerker, waarmee je veelal schakelt. De gemeente Den Haag presenteert uitdagende projecten en mogelijkheden om jouw vaardigheden te versterken binnen een ondersteunende en inspirerende werkomgeving.


Ook kun je rekenen op:

  • een 36-urige werkweek met een salaris van minimaal € 2.666,- en maximaal €3.784,- bruto per maand (salarisschaal 7), op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% boven op je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
  • de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: je krijgt diverse voorzieningen (o.a. laptop en telefoon) en de mogelijkheid je werk daar te doen waar het op dat moment het beste past;
  • en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

Wie zijn wij?

De afdeling Wonen, onderdeel van de portefeuille Bestaande Stad en Wonen, zet zich in voor een stedelijke, aantrekkelijke en inclusieve woonstad. Daarvoor werkt zij aan passende huisvesting voor alle inwoners van Den Haag, met bijzondere aandacht voor kwetsbare groepen, zoals bijvoorbeeld mensen met een laag inkomen, ouderen en statushouders. Ook de verduurzaming van de woningvoorraad is een kernopgave van de afdeling. Vanuit die rollen draagt de afdeling bij aan strategische discussies over de aantrekkelijkheid van de stad, nu en in de toekomst.


De afdeling telt ongeveer 110 medewerkers en bestaat uit vijf teams: Woningbouw en Strategie, Woonruimteverdeling, Duurzaamheid, Onderhoud & Kwaliteit (DOK) - beleid & programma, DOK uitvoering en DOK dienstverlening.

Contactpersoon vacature-informatie: Oesha Koendjbiharie, coördinator woonruimteverdeling, telefoonnummer . Contactpersoon sollicitatieprocedure: , Den Haag, telefoonnummer .


De gemeente Den Haag wil een werkgever zijn waar het prettig werken is.

Functie:administratief medewerker administratie
Startdatum:31-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:2666 – 3784
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Werken voor Den Haag via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Voorburgkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de voorburgkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Voorburg
  2. Administratief Medewerker Woningzaken Werken voor Den Haag 31-12-2023

Bekijk ook andere vacatures